تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۷۴۹۰۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

سیاست‌های محرک در چین می‌تواند ناجی صنعت انبوه سازی باشد؟ | چه بر سر فولاد و سنگ آهن می‌آید؟

‌می‌متالز - شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهند که محرک‌های دولتی، صنعت املاک و مستغلات بیمار در چین را بهبود می‌بخشد؛ که باید به سمت مصرف قوی‌تر برای مواد فولادی و فولادساز‌ها جریان یابد. در طرف مقابل آن، یک قرنطینه فوری در قطب فولاد این کشور یعنی تانگشان، یادآوری می‌کند که سیاست‌های کووید صفر چین می‌تواند تولید را سرکوب کند و تقاضا را کاهش دهد.

به گزارش می‌متالز، با زیر نظر گرفتن بازار و قدرت تقاضا در چین، قیمت سنگ آهن دچار بالا پایین و نوسانات زیادی شده است.

شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهند که محرک‌های دولتی، صنعت املاک و مستغلات بیمار در چین را بهبود می‌بخشد؛ که باید به سمت مصرف قوی‌تر برای مواد فولادی و فولادساز‌ها جریان یابد. در طرف مقابل آن، یک قرنطینه فوری در قطب فولاد این کشور یعنی تانگشان، یادآوری می‌کند که سیاست‌های کووید صفر چین می‌تواند تولید را سرکوب کند و تقاضا را کاهش دهد.

سنگ آهن در سنگاپور تا ساعت ۱۵:۵۲ بعدازظهر با ۰.۷ درصد کاهش به ۹۶.۴۰ دلار در هر تن رسید که پیش از آن ۲.۱ درصد افزایش یافته بود. معاملات آتی در دالیان با کاهش ۱.۴ درصدی بسته شد، در حالی که قرارداد‌های میلگرد فولادی و کویل نورد گرم در شانگ‌های عقب نشینی کردند.

تولید بالاتر فولاد و کاهش موجودی میلگرد نشان می‌دهد که تلاش پکن برای تحریک ساخت و ساز پس از یک شکست تقریباً یک ساله در حوزه املاک، تأثیر مثبتی دارد. تولید روزانه فولاد در ۱۰ روز اول سپتامبر ۳.۳ درصد نسبت به پایان آگوست افزایش یافت، در حالی که سرمایه گذاری‌های جدید به فعالیت‌های ساختمانی رو آورده اند.

علیرغم اخبار تانگشان، بازار به طور کلی خوش بین است که اختلالات ناشی از محدودیت‌های سختگیرانه کووید-۱۹ در فصل اوج ساخت و ساز در پاییز بسیار کم خواهد بود. چن ونگوانگ، مدیر تحقیقات مرکز تحقیقات اطلاعات فولاد لانگ، گفت: با توجه به تمرکز اصلی برای بهبود اقتصادی چین، تأثیر اقتصادی قرنطینه‌ها ممکن است کاهش یابد.

هایتونگ فیوچرز در یادداشتی اعلام کرد، از آنجایی که کوره‌های بلند به افزایش تولید ادامه می‌دهند، کارخانه‌ها پیش از تعطیلات یک هفته‌ای روز ملی در اوایل ماه آینده، به ذخیره‌سازی مجدد موجودی سنگ آهن می‌روند و حمایت کوتاه‌مدت از قیمت‌ها را فراهم می‌کنند.

نرخ بهره برداری و عملیاتی در کوره‌های بلند بالاتر رفته و نزدیک به اوج خود در سال رسیده است. تمرکز سرمایه‌گذاران اکنون معطوف به کنگره حزب ملی است که از ۱۶ اکتبر آغاز می‌شود؛ جایی که ممکن است بودجه زیرساختی جدید یا سیاست‌های وام مسکن اعلام شود که می‌تواند به احساسات فولاد کمک بیشتری کند و زمینه متعادل شدن قیمت آن را فراهم کند.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده